onsdag den 15. maj 2019
Noter til 5. undervisningsgang transfer
Fjerntransfer - det der sker i skolen
Nærtransfer - det der sker i virkeligheden / praktikken
Nærtransfer - det du lærer i teorien - fjerntransfer - brug af teorien med det samme
Lærere - behov for bedre videndeling, orintering om indhold og undervisningsmaterialer
Elever - dokumentation af aktiviteter (læring, karakterer og fravær) skolens platforme (LMS), e-portfolio
At skabe nær (specifik) transfer baseret på specifik viden og identiske elementer
at skabe fjern (generel) transfer baseret på generel viden
Transfer kræver relativ høj-taksonomisk viden, færdigheder og kompetencer
Udfordringer - skabe kontakt mellem skole og virksomhed - at få talt om pædagogik og læring
Indsæt figur her for hvem har ansvaret - for transfer-/læreprocesser
Hvad virker bedst? - se film om transfer
- De persolige faktorer - 35%
- Faktorer i undervisningen - 20%
- Anvendelseskontaksten- 45%
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Noter til 7. undervisningsgang - evaluering
Indsæt slide om læring og undervisning Undervisning er ikke lig med der sker læring Feed-back fordrer at eleven er aktiv i forhold til e...
-
hvad undervisningsdifferentiering er, og hvorledes der ud fra Wolfgang Klafkis model kan arbejdes med mange aspekter af differentiering A...
-
Hvad er digital dannelse i EUD? Digital dannelse er forståelse og anvendelse af Web teknologier samt evnen til at analysere både teknologi...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar