torsdag den 9. maj 2019

Noter til 4. undervisningsgang - differentiering



Flipped Learning

Hvad skal vi bruge tiden i skolen til
Hvordan skaber vi viden
- en film
- en opgave
- en quiz
- en video - hvor eleven kan gense viden
- en chat - et diskussionsforum, fx Facebook
- elever kan udarbejde video, quiz etc

Blooms taksonomi


Klafki
Den indre differentiering
Stoffet differentieres

Den ydre differentiering
Der differentieres på elever


Klafkis overvejelser om differentiering




Grundlæggende didaktiske spørgmål ved flip som metode

  1. Hvad skal eleverne lære?
  2. hvilke lav-taksonomiske elementer, kan være forberedelse /lektier
  3. Hvilke teknologier skal jeg anvende (video, tekst, andet?)
  4. Hvordan kan jeg understøtte elevernes forberedelse /lektier? online (asynkront/synkront)? arbejds-/testspørgsmål?
  5. Hvilke aktiviteter (i højere taksonomier) skal jeg brug tiden f2f på


Elevforudsætninger




Arbejdsformer og understøttet af it
  • individuel støtte - video, læsehjælp, multimodal
  • klasseundervisning - flipped, student response
  • gruppearbejde - kollaboration
  • arbejde i værksted - QR
  • Projektarbejde - delte dokumenter, telekonference
  • Frit arbejde - noter, netsøgning














Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Noter til 7. undervisningsgang - evaluering

Indsæt slide om læring og undervisning Undervisning er ikke lig med der sker læring Feed-back fordrer at eleven er aktiv i forhold til e...