Flipped Learning
Hvad skal vi bruge tiden i skolen til
Hvordan skaber vi viden
- en film
- en opgave
- en quiz
- en video - hvor eleven kan gense viden
- en chat - et diskussionsforum, fx Facebook
- elever kan udarbejde video, quiz etc
Klafki
Den indre differentiering
Stoffet differentieres
Den ydre differentiering
Der differentieres på elever
Klafkis overvejelser om differentiering
Grundlæggende didaktiske spørgmål ved flip som metode
- Hvad skal eleverne lære?
- hvilke lav-taksonomiske elementer, kan være forberedelse /lektier
- Hvilke teknologier skal jeg anvende (video, tekst, andet?)
- Hvordan kan jeg understøtte elevernes forberedelse /lektier? online (asynkront/synkront)? arbejds-/testspørgsmål?
- Hvilke aktiviteter (i højere taksonomier) skal jeg brug tiden f2f på
Elevforudsætninger
Arbejdsformer og understøttet af it
- individuel støtte - video, læsehjælp, multimodal
- klasseundervisning - flipped, student response
- gruppearbejde - kollaboration
- arbejde i værksted - QR
- Projektarbejde - delte dokumenter, telekonference
- Frit arbejde - noter, netsøgning
Ingen kommentarer:
Send en kommentar