søndag den 5. maj 2019

Flipped Classroom

Med Flipped Classroom flytter du dit oplæg fra det kollektive rum til det individuelle rum og forvandler dermed det kollektive rum til et dynamisk og aktivt læringsrum, hvor eleverne er i centrum med mulighed for at lære i fællesskab og med kyndig vejledning fra dig som lærer.

Det væsentlige ved metoden er derimod at eleverne bliver sat i centrum for den læring, der finder sted på baggrund af videooplægget.

Videoen er et redskab, vi bruger som en del af den undervisning, der ud over video består af elevaktiverende, undersøgende og skabende aktiviteter. Tilsammen kalder vi det Flipped Classroom.

Når vi laver en video til vores undervisning, er vi interesserede i at igangsætte den del af et læringsforløb, som giver eleverne mulighed for at bevæge sig videre i en læreproces ved hjælp af introducerende begreber, teori, informationer, vejledninger eller andre grundlæggende kompetencer i forhold til et emne.

har vi gode muligheder for at strukturere en undervisning, der er bygget op i differentierede forløb. Det har vi blandt andet, fordi vi får mere tid til aktiviteter, hvor elevernes ressourcer bringes i spil i forhold til hinanden, ved at inddrage den tid, som vi normalt bruger på tavleundervisningen.

Vi kommer simpelthen i større omfang til at møde vores elever i de læreprocesser, som de er i.

Fælles for alle videoer er dog, at de er tilrettelagt til undervisning. Vi kan altså tale om didaktiserede videoer.

hvor lang en undervisningsvideo må være. Mange bruger som tommelfingerregel, at den maks. må være fem minutter





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Noter til 7. undervisningsgang - evaluering

Indsæt slide om læring og undervisning Undervisning er ikke lig med der sker læring Feed-back fordrer at eleven er aktiv i forhold til e...