mandag den 29. april 2019

Noter til digitek og læring 2. undervisningsgang

Hvad kan vi bruge teori (om læring) til?
  • beskrive praksis
  • forklare eller forstå praksis
  • udvikle praksis


Kolbs læringscirkel
  1. Vægt på processen
  2. Vægt på transfomation
  3. Vægt på både subjektive og objektive erfaringer
Hvor ligger motivationen i modellen

Modellen afspejler forskellige læringsstile

Giver et bud på hvordan der kan differentieres




Eteinne Wenger Sociale fællesskaber
  1. Gensidigt engagement - Gensidigt ansvar og forpligtelse
  2. Fælles aktivitet - fælles projekt/opgave/handling
  3. Fælles repertoire - materialisering i sprog, måder, værktøj etc.




Illeris' læringstrekant
  • Samspilsprocessen
  • Telegnelsesprocessen
  • Den ydre sammenhæng
Læring er dynamisk
Modellen siger ikke noget om hvordan læring kan gøres


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Noter til 7. undervisningsgang - evaluering

Indsæt slide om læring og undervisning Undervisning er ikke lig med der sker læring Feed-back fordrer at eleven er aktiv i forhold til e...