Vi er lærere på Lyngby Handelsskole, hvor vi underviser EUX elever i engelsk på B-niveau.
Mange elever deltager ikke mundtligt i engelsktimerne, da de ikke føler sig gode nok til det engelske sprog til at vise deres niveau over for hele klassen. Dette betyder at de elever, der allerede er gode til at tale engelsk bliver endnu bedre og de elever som ikke er så gode, de bliver heller ikke meget bedre, da de ikke benytter sig af de muligheder der er for at tale sproget.
Hvordan får vi vores elever til at tale mest muligt engelsk i engelsktimerne?
Vi vil undersøge
- hvilke årsager, der er, når elever ikke deltager aktivt i den mundtlige engelskundervisning?
- hvilke IT teknologier, der kan understøtte indlæring af det engelske talte sprog, så alle elever får mest ud af engelsk undervisningen?
Derudover vil vi
- udvælge to IT-teknologier til understøttelse af elevernes sprogtilegnelse og sprogbeherskelse og vise hvordan disse kan bruge i undervisningen.
Vi vil bruge Illeris model og Kolbs model til eksamen.
Hvad er digital dannelse?
Feed back
Motivation - hvor er motivationen for at bruge dette program
Lave et legeprogram
Samspillet manglede mellem motivation og læring
Hvad er digital dannelse?
Feed back
Motivation - hvor er motivationen for at bruge dette program
Lave et legeprogram
Samspillet manglede mellem motivation og læring
Spændende. Jeg glæder mig til at høre resultatet af din undersøgelse
SvarSlet